Ana Sayfa
Duyurular
Eğitimde Bilim İletişimi Zirvesi Sakarya Üniversitesinde Tamamlandı.

Eğitimde Bilim İletişimi Zirvesi Sakarya Üniversitesinde Tamamlandı.

Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Bilim İletişimi Ofisi ve SAÜ Vakfı Özel Okulları iş birliğinde düzenlenen “Eğitimde Bilim İletişimi Zirvesi”, 19–20 Eylül 2025 tarihlerinde Turgut Özal Kültür ve Kongre Merkezinde gerçekleştirildi. İki gün süren zirvede, eğitim alanında üretilen bilimsel bilginin topluma aktarılması ve sahada uygulanabilir hâle getirilmesi farklı boyutlarıyla ele alındı.

Açılış Konuşmalarında Bilimin Toplum İçin Değeri Vurgulandı

Zirvenin açılış konuşmalarını Sakarya Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Hamza Al, Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hüseyin Çalışkan ve SAÜ Vakfı Okulları Genel Müdürü Yusuf Türkhan yaptı.

Rektör Prof. Dr. Hamza Al, konuşmasında eğitim ile toplumsal kalkınma arasındaki ilişkiye dikkat çekerek, “Tarihsel süreçte tarım toplumundan sanayi toplumuna geçişte geri kaldık ve bunun bedelini ödedik. Şimdi teknoloji toplumu süreciyle karşı karşıyayız. Eğer bu değişimi eğitim aracılığıyla yakalayamazsak, atalarımızın ödediği maliyetleri tekrar ödemek zorunda kalabiliriz. Biz Sakarya Üniversitesi olarak akademisyenlerimizin yaptığı çalışmaların sadece unvan değil, ülke ve insanlık için değer üretmesini istiyoruz.” ifadelerini kullandı.

Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hüseyin Çalışkan ise konuşmasında bilimin paylaşılmadıkça değer kazanamayacağını vurgulayarak şunları söyledi:

“Her yıl eğitim alanında binlerce tez, araştırma ve proje üretiliyor. Ancak bu kıymetli çalışmalar çoğu zaman sınırlı akademik çevrelerin içinde kalıyor. Oysa bilim, paylaşıldıkça anlam kazanır ve topluma yansıdığında gerçek değerine ulaşır. İşte bu zirve, üretilen akademik bilginin daha geniş kitlelerle buluşması için önemli bir köprü niteliği taşımaktadır.”

Prof. Dr. Çalışkan ayrıca zirvenin amaçlarını şu sözlerle özetledi:

“Amacımız, akademik bilgiyi daha anlaşılır, erişilebilir ve uygulanabilir hale getirmek; öğretmenleri, öğrencileri, velileri ve eğitim profesyonellerini bilimsel bilgiyle buluşturmak; bilimsel temelli uygulamaların sahada etkili biçimde kullanılmasına katkı sunmak ve akademisyenler ile öğretmenler ve öğrenciler arasındaki iletişimi artırmaktır.”

Paneller, Çalıştaylar ve Sunumlarla Yoğun Bir Program

Zirvede iki gün boyunca eğitimde bilim iletişiminin farklı boyutları ele alındı:

  • 3 panelde yapay zekâ, dijital dünyada öğrenci–öğretmen–ebeveyn ilişkileri ve eğitimde yapay zekâ uygulamaları tartışıldı.
  • 4 çalıştayda yapay zekâ, zorbalık ve sürdürülebilirlik okuryazarlığı konuları ele alındı.
  • 36 sözlü sunumda akademisyenler ders kitaplarında çocuk imgesi, oyunlaştırma temelli öğrenme, VR teknolojilerinin eğitime katkıları, eleştirel okuma, öğretmen adaylarının teknoloji kullanımı gibi konularda bildiriler sundu.
  • 16 poster sunumunda ise öğretmenler ve öğrenciler; analitik atölye deneyimlerinden dijital şiir yazma uygulamalarına, sürdürülebilirlik çalışmalarından yenilikçi öğretim materyallerine kadar farklı projeleri tanıttı

Katılımcılardan Yoğun İlgi

Zirve boyunca akademisyenler, eğitim yöneticileri, öğretmenler, öğretmen adayları, ebeveynler ve öğrenciler büyük bir ilgiyle programı takip etti. Katılımcılar hem bilimsel bilgiye dayalı güncel yaklaşımları dinleme hem de kendi deneyimlerini paylaşma fırsatı buldu.

Eğitimde Bilim İletişimi İçin Güçlü Bir Adım

İki gün süren zirve, bilimsel bilgilerin toplumla buluşturulması ve eğitimde daha nitelikli uygulamaların geliştirilmesi açısından önemli bir adım olarak değerlendirildi. Zirve sonunda, akademik bilginin sınıflara, okullara ve günlük yaşama aktarılmasına yönelik iş birliği çağrısı yinelendi.