1. KULLANICI ADIM VE/VEYA ŞİFREMİ NASIL ÖĞRENEBİLİRİM. KULLANICI ADIM VE/VEYA ŞİFREM HATALI ÇIKTIĞI İÇİN SİSTEME GİREMİYORUM. NE YAPMALIYIM?
Normal şartlarda TC kimlik numaranız kullanıcı adınız, TC Kimlik numaranızın ilk 5 hanesi de şifrenizdir. İlk girişinizden sonra şifrenizi değiştirebildiğiniz (tavsiye edilen) gibi aynen de kalabilir. Kullanıcı adınız ve/veya şifrenizle (yanlış olduğu için) sisteme girmede sorun yaşıyorsanız pf@sakarya.edu.tr adresine "kullanıcı adım ve/veya şifrem yanlış olduğu için sisteme girmede sorun yaşıyorum" şeklinde bir mail atarak TC kimlik numaranız kullanıcı adınız, TC Kimlik numaranızın ilk 5 hanesi de şifreniz şeklinde düzenlenecektir.
2. KULLANICI ADIM VE ŞİFREMLE SİSTEME GİRİŞ YAPMAMA RAĞMEN ERROR VERDİĞİ İÇİN DERSLERİ İZLEYEMİYORUM. NE YAPMALIYIM?
Zaman zaman sayfada bakım olduğu için kısa süreli sisteme girmede sorun yaşayabilirsiniz. Uzun süreli girişte problem yaşarsanız pf@sakarya.edu.tr adresine ad, soyad ve TC kimlik numaranızı bildirerek gerekli müdahele yapılacaktır.
3. KESİN KAYIT BELGELERİMİ NASIL, NEREYE ve NE ZAMANA KADAR TESLİM EDEBİLİRİM?
Kesin kayıt belgelerinizi şahsen veya vekalet verdiğiniz (noter vekaleti şart değil, örnek dilekçe ve hangi belgeler olduğu daha önceki duyurularımızda mevcuttur) biri aracılığıyla SAÜSEM'e (Esentepe Kampüsü/SERDİVAN) 22 Ağustos'a kadar teslim edebilirsiniz. Belgelerini teslim etmeyenlerin yaptıkları online kayıtları geçersiz sayılacaktır.
Henüz mezun olamayanların mezuniyet belgeleri yerine imzaladıkları taahhütname/beyanname geçerli olup, mezuniyet belgelerini getirmeleri için 30 Eylül 2014 tarihine kadar süre verilecektir.
4. KESİN KAYDIMI YAPTIRDIM FAKAT MEZUN OLAMAYACAĞIM KESİNLEŞTİ, YATIRDIĞIM ÜCRETİ İADE ALABİLİR MİYİM? ( KESİN KAYDIMI YAPTIRDIM FAKAT BAŞKA ÜNİVERSİTEDE DE KAYIT HAKKI KAZANDIM, YATIRDIĞIM ÜCRETİ İADE ALABİLİR MİYİM?
Kesin kayıt yaptırdıktan sonra hiçbir şekilde ücret iadesi yapılamamaktadır. Çünkü kesin kayıt yaptırarak kontenjanı işgal ettiğinizden kaydınızı aldırsanız bile o kontenjan kullanılamayacaktır. Ayrıca kesin kayıt esnasında imzaladığınız beyanname ile de bu durumu kabul etmiş bulunuyorsunuz.
5. SINAVLAR NASIL YAPILACAKTIR?
Ara sınavlar (vize) 18 Ağustos 2014'te online şeklinde yapılacaktır. Sınav programı sonra açıklanacak olup teknik ve içerik olarak sınav hakkında ayrıca bilgi verilecektir. Her ders için 20-25 sorudan oluşan ve yarım saati aşmayacak şekilde test usülü sınav yapılacaktır. Gerekirse, test amaçlı temsili bir örnek bir sınav sistemde yayınlanacaktır.
Dönem sonu sınavlar (final) SAÜ Eğitim Fakültesi'nde yüzyüze ve test usulü yapılacak olup 5-6 Eylül 2014 Cuma/Cumartesi tarihlerinde yapılacaktır.
Bütünleme sınavları da SAÜ Eğitim Fakültesi'nde yüzyüze ve test usulü yapılacak olup 12-13 Eylül 2014 Cuma/Cumartesi tarihlerinde yapılacaktır. Bütünleme sınavına finalden başarısız olanlar veya finale giremeyenler girecektir.
6. SINAVLARIN ORTALAMAYA KATKISI NASIL OLACAKTIR?
Ara sınavın (vize) ortalamaya katkısı %30, dönem sonu sınavın (final) ise ortalamaya katkısı %70 olacaktır.
7. ÖĞRETMENLİK UYGULAMASINDAN MUAF OLMANIN ŞARTLARI NELERDİR? NASIL, NEREYE VE NE ZAMANA KADAR BAŞVURABİLİRİM?
Öğretmenlik Uygulaması dersinden iki şekilde muaf olunabilir:
1- En az bir yıl özel okullarda, dersanelerde veya MEB'e bağlı okullarda ücretli öğretmenlik yapmak ya da Kuran kurslarında öğreticilik yapmak.
2- Pedagojik Formasyon eğitiminin devam ettiği süreçte kesintisiz (Eylül 2014-Ocak 2015) yukarıdaki konumlarda öğretmenlik/öğreticilik yapacak olmak.
1. yol ile öğretmenlik uygulaması dersinden muaf olmak isteyenler için ayrıntılı açıklama:
Öğretmenlik uygulamasından muaf olabilmek için belgelendirmek (kurum onayı, SGK belgesi vs.) şartıyla en az bir yıl;
* özel okullarda veya dersanelerde öğretmenlik yapmak,
* MEB'e bağlı okullarda ücretli öğretmenlik,
* Kuran kurslarında öğreticilik yapmak
gerekmektedir. Bu şartları sağlayan ve Öğretmenlik Uygulaması dersinden muaf olmak isteyenler ekteki dilekçeyi doldurarak yukarıdaki şartlarda öğretmenlik/öğreticilik yaptıklarını gösteren Kurum onaylı belge ile (okul, dersane veya Kuran kursunun onayı ve il/ilçe MEM veya Müftülüğün de onayı olacak) sigortalarının yattığını gösteren SGK belgesini şahsen veya PF Öğretmenlik Uygulaması Muafiyet Belgeleri yazarak büyük zarf içinde posta/kargo yoluyla 29 Ağustos 2014 tarihine kadar Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Hendek/Sakarya adresine ulaştırmaları gerekmektedir. Posta/kargodan kaynaklanacak gecikme veya ulaşmama riski dikkate alınarak şahsen teslimat tavsiye edilir. Belgelerin ulaşıp ulaşmadığına dair telefonla bilgi verilemeyecektir. Muafiyet işlemlerinin sonuçlanması Eylül ayı içerisinde derslerin başladığı ilk hafta duyurulacaktır.
2. yol ile öğretmenlik uygulaması dersinden muaf olmak isteyenler için ayrıntılı açıklama:
Daha öncesinde 1 yılın altında yukarıdaki şartlarda öğretmenlik/öğreticilik yapanlar ya da hiç öğretmenlik/öğreticilik yapmayanlar ekteki beyanname ve taahhütnameyi doldurarak ikinci dönemin başlangıç ve bitiş tarihi olan Eylül 2014-Ocak 2015 tarihleri arasında öğretmenlik/öğreticilik yapacaklarını beyan ederek ve taahhütte bulunarak ve de dönem sonunda bunu belgeleyerek Öğretmenlik Uygulaması dersinden muaf olabilirler. Yani somut olarak örneklendirirsek; en geç Eylül'ün 3. haftasında öğretmenlik/öğreticiliğe başlayacak olanlar dönem sonuna kadar bunu devam ettireceklerini beyan ederek ve taahhütte bulunarak muafiyet dilekçesi verecekler. Dönem sonunda (Ocak 2015) ise kesintisiz olarak öğretmenlik/öğreticilik yaptıklarını belirten Kurum onayı ve sigortasının yattığını gösteren SGK belgesiyle belgeleyeceklerdir. Bu şartlar altında bireyin muafiyet başvurusu kabul edilecektir. Beyan ettiği halde Ocak 2015'te belgelendiremezse ya da eksik bırakmışsa Öğretmenlik Uygulaması dersinden başarısız sayılacak ve devamsızlıktan kalacaktır. 2. yol ile öğretmenlik uygulaması dersinden muaf olmak isteyenlerin başvuru işlemleri (beyanname ve taahhütname istenecektir) Eylül ayında verilecek tarih aralığında yapılacaktır. Şimdilik yapmaları gereken bir durum olmayıp sadece 1. yol ile muaf olmak isteyenlerin başvuruları kabul edilecektir.
8. İKİNCİ DÖNEM DERSLERİ NASIL OLACAK, NE ZAMAN BAŞLAYACAK ve BİTECEK? HANGİ GÜNLER YAPILACAK?
İkinci dönem Özel Öğretim Yöntemleri (ÖÖY), Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı (ÖTMT), Öğretmenlik Uygulaması (ÖU) gibi uygulamalı dersler olacağından yüzyüze ve örgün şekilde Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi (Hendek/Sakarya)'nde yapılacaktır. Eylül 2014'ün üçüncü veya son haftasında başlayacak olup başladıktan 14 hafta sonra (Ocak 2015'te) tamamlanacaktır.
Kayıtlı bulunan 2100 civarı öğrenci bölümlere göre gruplara ayrılarak Fakültemizin kaldırabileceği fiziki şartlar da dikkate alınarak dersler (10 saat: 4 saat ÖÖY, 4 saat ÖTMT, 2 saat ÖU) cumartesi veya pazar günleri 1 gün olacak şekilde yapılacaktır. Somutlaşması bakımından örneklendirecek olursak; a,b,c... bölümlerinden oluşacak 1000 kişilik grubun dersleri cumartesi günleri, d,e,f...bölümlerinden oluşacak 1000 kişilik grubun da dersleri pazar günleri yapılacaktır. Ayrıca Öğretmenlik Uygulaması dersinden muaf olamayanlar hafta içi 1 gün de staj için Sakarya ili sınırlarında bir okulda staja gidecektir.
SAÜEF lisans programlarının yoğunluğu ve PF'yi oluşturan 10 saatin hafta içi tek güne sığdırılamayacak olunmasından dolayı PF eğitiminin hafta içi bir günde yapılması imkansız görünmektedir.
9. ÖĞRENCİ BELGESİ ALABİLİR MİYİM? NE YAPMAM GEREKİR?
PF bir sertifika programı olduğundan öğrencilik sürecini kapsamamaktadır. Fakat isteyene pedagojik formasyon eğitimi aldığına dair bir belge verilebilir. Böyle bir belge almak isteyenlerin şahsen SAÜ Eğitim Fakültesi'ne başvurmaları gerekmektedir.
10. PF EĞİTİMİMİ DONDURABİLİR MİYİM? NE KADARLIK SÜREDE TAMAMLAMAM GEREKİR?
PF Eğitimini dondurmak diye bir durum yoktur. Herhangi bir gerekçeyle PF eğitimlerini yarıda bırakmak zorunda kalanlar iki yıl süre içinde alamadıkları dersleri kredi başına ödeyecekleri ücret ile alttan alabilirler.
11. 2014 HAZİRAN AYI İTİBARİYLE PF EĞİTİMİMİ TAMAMLADIM. SERTİFİKAMI NE ZAMAN ALACAĞIM?
2014 Haziran ayında PF eğitimlerini tamamlayanların sertifikaları hazırlanmış olup imza aşamasındadır. Ağustos'un son haftası sertifikalar teslim edilmeye başlanacaktır.
12. ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSİ KAPSAMINDAKİ STAJIMI BULUNDUĞUM YERDE YAPABİLİR MİYİM?
Hayır, staj okulları ve öğretmenler Fakültemiz tarafından belirlendiğinden sadece Sakarya ili sınırlarındaki belirlenecek okullarda yapılabilir. 3 ila 5'erli gruplar oluşturularak Komisyonumuz tarafından belirlenen okul ve öğretmenler kontrolünde staj yapılacaktır. Okullar belirlenirken, merkezi okullar olmasına özen gösterilecektir.